Medion LIFE P16018

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Medion LIFE P16018 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Dante 15-06-2017

Scherm is OK, geluid is ondermaats.

Geschreven voor: Medion LIFE P16018

Als tweede toestel bvb. is dit een goeie keuze indien je een beperkt budget hebt, persoonlijk ben ik best tevreden over de beeldkwaliteit en kleurdiepte voor een toestel in deze prijsklasse, ook de scherpte en de helderheid zijn zeker in orde. Zeer weinig ruis in de zwarte beelden en geen 'blauwige' tint in de witte beelden, dus zeker pluspunten. De dunne schermranden geven een hoogwaardige look. Het geluid daarentegen is een echte teleurstelling dus meteen een tip: als je geen externe luidsprekers hebt, koop dit toestel dan niet! Het geluid van de interne luidsprekertjes is een ramp en dus zwaar ondermaats; heeft 0.0 diepte, klinkt net zoals het vormloze, diepteloze vlakke geluid van een goedkope wekkerradio. Van zodra je -zoals ik deed- externe luidsprekers aansluit is dit probleem natuurlijk opgelost dus daarom straf ik het niet teveel af in mijn beoordeling, anders had hij zeker minder punten gekregen. Bouwkwaliteit is wat je kan verwachten van deze prijsklasse: plastic hier, plastic daar, maar ik verwacht dan ook geen hoogwaardige materialen, het gebruikte plastic (zoals de voetjes) is gewoon voldoende om z'n job te doen. achteraan ziet de afwerking er goedkoop uit, eigenlijk kan je niet echt spreken van 'afwerking' maar het is dan ook de achterkant dus dit puntje is relatief onbelangrijk. Kortom: ben je op zoek naar iets goedkoops met toch een (net) bovengemiddelde beeldkwaliteit en zorg je zelf voor het geluid: dan is dit een goeie deal.

Pluspunten

• dunne schermranden geven hoogwaardige look
  • beeldkwaliteit en kleurweergave
  • prijs

Minpunten

• geluid!!!
  • afwerking achteraan
  • bouwkwaliteit afstandsbediening